zondag 2 december 2007

We gaan zonnen!

Op 2 december van het jaar 2007. We gaan zonnen, ja. Maar waar? Dat vraag ik aan mijn buurvrouw Ank. Het stormt. Het regent.
Maar Ank zegt: daar moet je niet naar kijken! Daar kijk je in de zomer ook niet naar. Ga nou maar liggen in mijn zomerameublement.
Dus dat doe ik.
Koffie, daar zorgt ze voor. Een sigaretje van Caballero ook.
En ik lig daar uit te kijken over Egmonds dreven. Een paar regenvlagen en zo. Ik word al aardig nat, op dat balkon.
Ik wil net zeggen ‘Ik word al aardig nat op dit balkon’ als een andere buurman langskomt met de mededeling ‘Jezus zal u redden’.
Ank zegt: ‘Naar die man moet je niet luisteren.’
Ik: ‘Waarom niet?’
Ank: ‘Die heeft extremistische ideeën.’

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind dit wel een heel leuk stukje, vooral die laatste paar zinnen.