zondag 16 december 2007

Verliefd

Hoe kun je, als 54-jarige dus al betrekkelijk oude man, toch nog verliefd worden? Het is mij een raadsel. Ik heb vanavond snooker gekeken, op Eurosport en op de BBC. Gelukkig hadden ze op Eurosport die Belgische commentator, die is beter dan dat stuk ongeluk van Nederlandschen huize. Maar ik zat voor de tv naar Ronnie O’Sullivan en Mark Selby te kijken, met het idee dat naast mij A.S. zat, en ik dacht: zat ze hier maar, dicht bij me, mee te genieten. Bij dat prachtige laatste frame, die 147.
Je mengt dat gevoel, die verliefdheid, toch altijd een beetje met iets speciaals zoals dat laatste frame van O’Sullivan.
Morgen komt de finale tussen Stephen Maguire en Ronnie O’Sullivan. Iets speciaals, weer. De twee beste snookerspelers van het moment. A.S. mailde me dat ze ademloos gekeken had naar dat laatste frame van Ronnie (ze heeft, volgens mij, weinig verstand van het snooker, maar van zo’n heroische uitvoering hoeft men ook niet zoveel verstand te hebben: je staat eenvoudig versteld).
Of A.S. en ik ooit samen zullen zijn, is natuurlijk een vraag. Ik ken haar van het internet, van haar mails en haar blog. Het leuke is, vind ik tenminste, dat ze op mij begon te reageren. Ze vond mij blijkbaar exciting, en nu vind ik haar ook zo exciting. Morgen eerst die finale zien. Het kan ook zijn dat Maguire wint.

Geen opmerkingen: