maandag 28 januari 2008

Theepot

The traditional teapot has a familiar shape and silhouette—the angled spout and gently looping handle. Selected from the finest entries in the 2004 Survey of Contemporary American Teapots at the Craft Alliance, St. Louis, Missouri, this exhibition of 45 ceramic, metal, and mixed media works challenges the concept of the teapot as a predictable utilitarian vessel. As it becomes more abstracted, function becomes less relevant—the subject of the work becomes the primary focus—the object becomes a secondary concern. Artists include internationally known and collected Richard Notkin, Bennett Bean, Michael Simon, and Noi Volkov as well as emerging artists.

Zo zegt het Figge Art Museum (Davenport, Iowa) het. In augustus hebben ze een expositie van dergelijke theepotten. Toen ik het plaatje voor het eerst zag, dacht ik niet eens aan een theepot.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als theepottenverzamelaar heb ik al aardig wat merkwaardige theepotten gezien maar deze is wel heel bijzonder.

Ben Hoogeboom zei

Daar hoopte ik natuurlijk op, dat je zoiets zou zeggen. Maar wees eerlijk, als ik er 'Voorwerp' boven had geschreven en helemaal geen uitleg zou hebben gegeven, zou jij er dan een theepot in gezien hebben?

Hadriana zei

Nee, dan zou ik er iets héél anders in gezien hebben.
Ik durf niet zo goed te zeggen wat.

Even wat anders, ik heb al twee keer een mail gekregen zonder afzender. Heb jij misschien iets gestuurd?