donderdag 24 januari 2008

Roken

Deze foto vond ik op een Amerikaanse anti-rokerssite. Ik ga daar geen reclame voor maken, dus ik noem die site niet. U ziet aan de foto wel dat de verdraagzaamheid ver te zoeken is bij deze lieden: u wordt verzocht zich te identificeren niet met de twee rokers in het graf, maar met de priester en zijn hulpjes.
Op de site wordt verder nog melding gemaakt van het feit dat protesten tegen het roken al in 1306 voorkwamen. De bedoeling van die mededeling is duidelijk: wij zijn al zeer oud, en een verhaal dat zo oud al is, kan toch niet fout zijn. Inderdaad, maar ik zie de leden van de anti-rokersverenigingen met de SUV naar het vergaderlokaal stuiven, ik hoor ze daar bittere taal uitslaan en op het einde van de avond racen ze met hun SUV’s weer terug naar hun huizen, waar ze met hunne partners nog wat verder praten over pure air.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die anti-rook lobby lijkt verdraaid veel op een nieuwe religie.
Jaren geleden was er de slogan: Roken? We lossen het samen wel op.
Dan denk je toch aan een compromis.
Maar het is gewoon een anti-rook dictatuur geworden.
En nu beginnen de niet-rokende werknemers te zeuren dat de rokers te lang buiten staan.