dinsdag 29 januari 2008

The abysmal brute

The abysmal brute is een roman uit 1913. Ik kwam het boek voor het eerst een jaar of dertig geleden tegen. Het werd me aangeraden door iemand, ik weet niet meer door wie. Het stond me meteen al tegen, een boek met zo’n titel. Ik besloot nooit meer een boek van Jack London te lezen en heb me daaraan tot nu toe gehouden.
Het boek handelt over de bokssport, heb ik onthouden en zie ik nu ook op de nieuwe cover. Het oude omslag had geen illustratie. Ik weet niet meer hoe de bokser in kwestie heette, maar laten we zeggen dat hij Joe Smith heette. Dan zou dat een goede titel voor dat boek zijn geweest. Eenvoudig Joe Smith.
Later hoorde ik nog dat London geschreven heeft over ‘het gele gevaar’. Ouders en opvoeders! Maak uw kinderen hierop opmerkzaam!

Geen opmerkingen: